Makale Koleksiyonu
Recent Submissions
-
Görme yetersizliği olan öğrencilerin tamamlayıcı akademik becerileri kullanma düzeyleri ve tercihlerine yönelik görüşleri
(Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2021)Bu çalışmada, görme yetersizliği olan öğrencilerin tamamlayıcı akademik becerileri kullanma düzeylerinin ve tercihlerine yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu, ortaöğretim kurumlarında eğitim ... -
Bilişsel davranışçı terapi yönteminin zihinsel engelli çocukların zihin kuramı becerisine etkisinin incelenmesi
(İdeal Kent Yayınları, 2020)Bu araştırmanın genel amacı, bilişsel davranışçı terapi yönteminin zihinsel engelli çocukların zihin kuramı becerisine etkisini araştırmaktır. Bu araştırma yarı-deneysel olarak planlanmıştır. “Ön TestSon Test Eşitlenmemiş ... -
İşitme engelliler ilkokullarında kullanılan türkçe kitaplarındaki etkinliklerin görsel okuryazarlık becerileri açısından incelenmesi
(Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2020)Bilimsel dayanaklarla doğruluğu kanıtlanmamış olmakla beraber, işitme yetersizliği olan bireylerin bir kısmının görsel bir dil olan işaret dili kullanmasına veya işitsel bilgiye nazaran görsel bilgiyi tercih etmesinden ... -
Üstün yetenekli öğrencilerin matematik kaygısı ve mükemmeliyetçilik düzeylerinin incelenmesi
(İstanbul Kültür Eğitim Kurumları, 2020)Öz: Bu araştırma, üstün yetenekli ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin mükemmeliyetçilik düzeylerinin, matematik kaygısını yordama gücünü incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul’da üstün ... -
Examining teachers’ decisions in regard to referral and placement
(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık, 30.12.2019)Purpose of the study: The purpose of this study was to examine differences in teachers’ decisions in regard to referral and placement. This study is guided by two questions: (a) is there a difference in teachers’ decisions ... -
Improving vocabulary outcomes in inclusive secondary science classrooms through professional development
(Taylor & Francis, 2019)Secondary students with learning disabilities are likely to learn science in an inclusive classroom. Their success often depends on teachers’ ability to support their literacy needs. In this quasiexperimental study, we ... -
Öğretmen performansı dikkate alınarak doğrudan öğretim yaklaşımıyla sunulan hizmet içi eğitim programının etkililiği
(2015)Bu araştırmanın amacı, öğretmen performansı dikkate alınarak doğrudan öğretim yaklaşımıyla sunulan hizmet içi eğitim programının, zihin engelliler öğretmenlerinin davranış denetimine yönelik aile eğitim programı planlama ... -
Matematik öğretiminde, öğrenme stilleri ve önkoşul öğrenmelere dayalı etkinliklerin etkisi
(2017)Bu çalışmada, iki temel problem esas alınmıştır. Öncelikle; ilköğretim 5. sınıf matematik öğretiminde Kolb'un öğrenme stili ve ön koşul öğrenmelere dayalı hazırlanan etkinliklerin öğrencilerin matematik dersine yönelik ... -
Otizm spektrum bozukluğu olan ve normal gelişim gösteren çocuklarda anne-çocuk etkileşiminin karşılaştırılması
(2016)Bu araştırmada otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuğa sahip (n=34) annelerin ve normal gelişim gösteren (NG) çocuğa sahip (n=28) annelerin ebeveyn-çocuk etkileşimi sırasında sergiledikleri etkileşimsel davranışları ...