dc.contributor.author | Barışkan, Hilal | |
dc.contributor.author | Karakoç Kumsar, Azime | |
dc.date.accessioned | 2020-06-30T13:27:54Z | |
dc.date.available | 2020-06-30T13:27:54Z | |
dc.date.issued | 01.06.2020 | en_US |
dc.identifier.issn | 2618-5741 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.5222/HEAD.2020.44452 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12445/1323 | |
dc.description.abstract | Amaç: Araştırma, sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinde abdominal obezite sıklığının ve yeme farkındalık düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı, kesitsel ve ilişki arayıcı tasarımda gerçekleştirilen araştırmaya 972 öğrenci katılmıştır. Veriler, Öğrenci Tanılama Formu ve Yeme Farkındalığı Ölçeği ile toplanmıştır. İstatistiksel değerlendirmede Student-t testi, tek yönlü ANOVA, Pearson Korelasyon Analizi ve Basit Doğrusal Regresyon Analizi kullanılmış, sonuçlar p<0.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Bulgular: Öğrencilerde bel çevresi ölçümüne göre abdominal obezite sıklığı %20.9 olup, bu oran kadınlarda %14.0, erkeklerde ise %57.7 olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin yeme farkındalıkları yüksek düzey olarak saptanmıştır. Öğrencilerin en yüksek puan alınan ölçek alt boyutu ”yeme kontrolü” iken, en düşük puan alınan alt boyut ise “yeme disiplini” olarak belirlenmiştir. Sonuç: Öğrencilerde abdominal obezite sıklığının düşük düzeyde ve yeme farkındalıklarının yüksek düzeyde olduğu; abdominal obezite varlığı ile yeme farkındalık düzeyinin ilişkili olmadığı belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Aim: This study aimed to evaluate the frequency of abdominal obesity and the level of eating awareness in students studying at a faculty of health sciences. Methods: The sample of this descriptive, cross-sectional, and interrelated designed research comprised 972 students. The data of the study were collected with a Student Diagnostic Form, Mindful Eating Questionnaire (MEQ), and a tape measure. Descriptive statistical methods (mean, standard deviation, frequency, percentage) as well as Student’s t-test, one-way ANOVA, Tukey HSD post-hoc test, and Pearson correlation analysis were used to evaluate the data. Results were evaluated at a significance level of p <0.05. Results: According to the waist circumference measurement, abdominal obesity frequency was 20.9%. The frequency of abdominal obesity was determined to be 14% in females and 57.7% in males. The students’ eating awareness MEQ was found to be high, with an average score of 97.63±13.26. While the subscale of the students with the highest score was “eating control,” the lowest score was found to be “eating discipline.” Conclusion: There was a low frequency of abdominal obesity in students, and students had high eating awareness levels. The waist circumference values of students did not affect the level of eating awareness. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Koç Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | https://doi.org/10.5222/HEAD.2020.44452 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Abdominal Obezite | en_US |
dc.subject | Yeme Farkındalığı | en_US |
dc.subject | Üniversite Öğrenciler | en_US |
dc.subject | Abdominal Obesity | en_US |
dc.subject | Eating Awareness | en_US |
dc.subject | University Students | en_US |
dc.title | Sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinde abdominal obezite sıklığı ve yeme farkındalık düzeyleri | en_US |
dc.title.alternative | Frequency of abdominal obesity and eating awareness levels in health science students | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Sağlık Bilimleri Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 17 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 162 | en_US |
dc.identifier.endpage | 169 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |