Lise son sınıf öğrencilerinin yaşam doyumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi: Siirt örneği
Abstract
Lise son sınıf öğrencilerinin yaşam doyum düzeylerini sosyo-demografik özellikler açısından incelemek amacıyla yapılan bu çalışma İlişkisel tarama modelinde betimsel bir çalışma olarak desenlenmiştir. Yüksek lisans Tezi, Biruni Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul. Araştırma evrenini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Siirt il merkez ilçesindeki, lise son sınıf öğrencileri; örneklemini ise uygun örneklem yöntemi ile seçilen üç farklı lisede son sınıfa devam eden 157 erkek, 143 kadın, toplam 300 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada araştırmacı tarafında hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” ve Emmons vd., (1985) tarafından geliştirilen; Köker (1991) ve Yetim (1993) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan “Yaşam Doyum Ölçeği” kullanılmıştır. Sınıf ortamında yapılan uygulamalarda elde edilen veriler SPSS 20.0 programı ile analiz edilmiştir. İstatistiksel analizlerde frekans, T-testi, Anova, Dunnet’s C çoklu karşılaştırma testi, Tukey HSD çoklu araştırma testi ve Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda, anne eğitim düzeyi, aile ile olan ilişki, oturulan evin kime ait olduğu, baba mesleği ve aile gelir düzeyi değişkenlerinin yaşam doyum düzeyini etkilediği; cinsiyet, okul türü, baba eğitim düzeyleri, aile birey sayısı değişkenlerinin ise etkili olmadığı bulgusuna ulaşılmıştır. This study, which was conducted to examine the life satisfaction levels of senior high school students in terms of socio-demographic characteristics, was designed as a descriptive study in the relational survey model. Master Thesis, Biruni University Graduate Education Institute, Istanbul. The universe of the research in 2018-2019 academic year, in the central district of Siirt, senior high school students; The sample consists of 157 males and 143 females, a total of 300 students attending the last year in three different high schools selected with the appropriate sampling method. In the study, "Personal Information Form" prepared by the researcher and developed by Emmons at all., Griffin (1985); "Life Satisfaction Scale", whose validity and reliability study was performed by Köker (1991) and Yetim (1993), was used. The data obtained in the applications in the classroom environment were analyzed with the SPSS 20.0 program. Frequency, T-test, Anova, Dunnet's C multiple comparison test, Tukey HSD multiple study test and Mann-Whitney U test were used in statistical analysis. As a result of the research, it was found that the variables of mother's education level, relationship with family, who owns the house, father's occupation and family income level affect life satisfaction; It was found that the variables of gender, school type, father's education level, number of family members were not effective.
Collections
The following license files are associated with this item: