Özgül öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin çarpma işlemi akıcılığı becerisinde işlem ailesi ve oku-yaz-karşılaştır öğretim yöntemlerinin etkililik ve verimliliklerinin karşılaştırılması
Abstract
Bu araştırmanın amacı, özgül öğrenme güçlüğü olan öğrencilere çarpma işlemi akıcılığı becerisi kazandırmada işlem ailesi ve uyarlanmış oku-yaz-karşılaştır yöntemlerinin etkililik ve verimliliklerini karşılaştırmaktadır. Araştırmada özgül öğrenme güçlüğüne olan üç öğrenci yer almıştır. Tüm oturumlar birebir öğretim düzenlemesi ile gerçekleştirilmiştir. Tek denekli araştırma desenlerinden dönüşümlü uygulamalar modeli kullanılmıştır. Araştırmanın bağımlı değişkeni, öğrencilerin çarpma işlemleri akıcılığı becerisinde en fazla 4 sn. bekleme süresi içinde doğru yanıt verdiği işlem sayısıdır. Bağımsız değişkeni ise işlem ailesi ve uyarlanmış oku-yaz-karşılaştır öğretim yöntemleridir. Araştırma sonucunda, çarpma işlemi akıcılığı kazandırılmasında, birinci ve ikinci öğrencilerde iki öğretim uygulaması arasında etkililik yönünden belirgin bir farklılık bulunmamıştır. Üçüncü öğrencide işlem ailesi öğretim yönteminin biraz daha etkili bulunmuştur. Araştırma bulguları verimlilik açısından incelendiğinde, her iki öğretim uygulaması arasında ölçüt karşılanıncaya kadar gerçekleşen oturum sayıları yönünden bir fark bulunmamıştır. İşlem ailesi ve uyarlanmış oku-yaz-karşılaştır yönteminin verimlilikleri hatalı tepki sayısı yönünden karşılaştırıldığında tüm öğrenciler içinde işlem ailesi ile yapılan öğretimin hatalı tepki sayısı bakımından daha verimli olduğu bulunmuştur. İşlem ailesi ve uyarlanmış oku-yaz-karşılaştır yönteminin verimlilikleri öğretim için harcanan süre bakımından karşılaştırıldığında tüm öğrenciler içinde uyarlanmış oku-yaz-karşılaştır ile yapılan öğretimin harcanan süre bakımından daha verimli olduğu bulunmuştur. The aim of this research is to compare the effectiveness and efficiency of the Fact Family and adapted Cover-Copy-Compare methods to provide the fluency of the multiplication process to the students with specific learning difficulties. The study involved three students with specific learning disabilities. All sessions were conducted with one-to-one teaching arrangement. Alternating treatments model within single-subject research patterns was employed in this study. The dependent variable of the study is the number of transactions that the student responded to correctly up to 4 seconds in waiting period in fluency skills of the students in multiplication process. The independent variable is the Fact Family and Cover-Copy-Compare teaching methods. As a result of the research, there was no significant difference in effectiveness between the two teaching practices for the first and second students in providing fluency of the multiplication process. For the third student, Fact Family teaching method was found to be slightly more effective. When the research findings were examined in terms of efficiancy, there was no difference between both teaching practices in terms of the number of sessions that took place until the criteria were met. When the efficiencies of the Fact Family and the Cover-Copy-Compare method are compared in terms of the number of erroneous responses, it was found that teaching with Fact Family among all students was more efficient in terms of the number of erroneous responses. It was also found that teaching with adapted Cover-Copy-Compare among all students was more efficient, when the efficiencies of the Fact Family and, the adapted Cover-Copy-Compare method are compared in terms of the time spent for teaching.
Collections
The following license files are associated with this item: