dc.contributor.author | Çaka, Ali İrfan | |
dc.date.accessioned | 2022-03-07T12:49:11Z | |
dc.date.available | 2022-03-07T12:49:11Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12445/2086 | |
dc.description | Danışman: Prof. Dr. Binyamin Birkan. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada otizm spektrum bozukluğu tanısı olan bir öğrenciye ileri düzey teknolojik bir cihazla sunulan kendini yönetme stratejilerinin coğrafya dersi kazanımlarına olan etkisi, tek denekli araştırma desenlerinden davranışlar arası yoklama denemeli çoklu yoklama deseni kullanılarak araştırılmıştır. Bu amaçla araştırmaya otizm spektrum bozukluğu tanısı almış 19 yaşında erken bir öğrenci katılmıştır. Coğrafya dersi kazanımları için Marmara, Karadeniz ve Akdeniz bölgeleri seçilmiştir. Araştırmanın uygulama evresinde katılımcının coğrafya dersi kazanımlarını önceden belirlenen ölçütü karşılar düzeyde gerçekleştirdiği ve farklı koşullara genelleyebildiği görülmüştür. Ayrıca katılımcının uygulama sona erdikten 2., 4. Ve 6. Haftalarda alınan yoklamalarda elde ettiği kazanımları sürdürdüğü görülmüştür. Araştırmada elde edilen bulgular otizm spektrum bozukluğu olan bireylere ileri teknoloji ile sunulan kendini yönetme stratejilerinin coğrafya dersi kazanımlarına hedeflenen yönde etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, the effect of self-management strategies presented to a student with autism spectrum disorder with an advanced technological device on the achievements of geography lesson was investigated by using a single-subject research design, a multiple probe design across behaviors. For this purpose, a 19-year-old early student who was diagnosed with autism spectrum disorder participated in the study. Marmara, Black Sea and Mediterranean regions were chosen for geography lesson outcomes. In the implementation phase of the research, it was observed that the participant achieved the geography lesson achievements at a level that met the predetermined criteria and could generalize to different conditions. In addition, it was observed that the participant continued the gains obtained in the probes taken in the 2nd, 4th and 6th weeks after the intervention ended. The findings of the study indicate that self-management strategies offered to individuals with autism spectrum disorder with advanced technology have a targeted effect on the achievements of geography lessons. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Biruni Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Otizm Spektrum Bozukluğu | en_US |
dc.subject | Akademik Beceriler | en_US |
dc.subject | Kendini Yönetme | en_US |
dc.subject | İleri Teknoloji | en_US |
dc.subject | Autism Spectrum Disorder | en_US |
dc.subject | Academic Skills | en_US |
dc.subject | Self-Management | en_US |
dc.subject | Advanced Technology | en_US |
dc.title | Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere ileri teknoloji yoluyla sunulan kendini yönetme stratejilerinin coğrafya dersi kazanımlarına etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of self-management strategies offered to individuals who have autism spectrum diseorder thought advanced technology on geography lecture outcomes | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 80 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |