Üstün yetenekli öğrencilerin matematik öz-yeterliklerinin matematik başarılarını yordama gücü
Abstract
Bu araştırmanın amacı, üstün yetenekli 8. öğrencilerinin matematik öz-yeterliklerinin cinsiyete göre matematik başarılarını yordama gücünün belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Bilim ve Sanat Merkezlerine 2015–2016 eğitim öğretim bahar yarıyılında devam eden 30’u kız, 30’u erkek olmak üzere toplam 60 üstün yetenekli 8. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Yordayıcı korelasyon araştırması olan bu çalışmada öğrencilerin matematik öz-yeterlikleri Akgül (2014)’ün geliştirdiği “Matematik Öz-yeterlik Ölçeği” kullanılarak belirlenmiştir. Öğrencilerin yarıyıl sonu matematik dersi puanları matematik başarısı olarak alınmıştır. Verilerin analizinde Pearson Korelasyon Analizi ve Regresyon Analizi istatistiksel yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, üstün yetenekli öğrencilerin matematik öz-yeterliğinin matematik başarısının anlamlı yordayıcısı olduğu ortaya çıkmıştır. Cinsiyet açısından karşılaştırıldığında, kız öğrencilerin matematik özyeterlik inançlarının matematik başarılarını yordama gücünün erkek öğrencilere göre daha fazla olduğu görülmüştür. The purpose of this correlational study is to determine whether mathematical selfefficacy predicts mathematical achievement for gifted and talented 8th grade students according to gender. This study uses a sample of 60 gifted and talented 8th grade students, 30 female and 30 male, who planned to continue at the Science and Art Centers for the spring 2016 semester. Mathematics self-efficacy is measured by the scale developed by Akgül (2014). Mathematics achievement is measured by the students’ grades in mathematics at the conclusion of the semester. The statistical analysis consists of a t-test for independent samples, Pearson’s correlation and linear regression, calculated. The results of this study demonstrated that mathematical self-efficacy is a significant predictor of mathematical achievement for all students, and especially so for female students.
Source
EKEV Akademi DergisiIssue
78Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematik öğretmeye hazır olma, öğretmen eğitimi programının tutarlılığı ve etkililiği hakkındaki inançları
Çelik, Derya; Birgin, Osman; Aydın, Serhat; Güneş, Gönül; Gürsoy, Kadir; Açıkyıldız, Gökay; Özmen, Zeynep Medine; Gürbüz, Ramazan; Güler, Mustafa; Arabacı, Duygu (Dokuz Eylül Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı Türkiye’de farklı üniversitelerdeki ilköğretim matematik öğretmeni (İMÖ) adaylarının matematik öğretmeye hazır olma, öğretmen eğitimi programının tutarlılığı ve etkinliğine ilişkin inançlarını karşılaştırmalı ... -
Erken Matematik Eğitimi Çocukların Hayat Başarısını Etkiliyor
Özkan, Beyza (Biruni Üniversitesi, 2023)Temel matematik becerilerinin geliştirilmesi amacıyla küçük çocuklara matematiksel kavramların öğretilmesini içeren erken matematik eğitimi, sanılanın aksine yalnızca saymanın öğretilmesi ile sınırlı değildir. Sayı kavramının ... -
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının akıllı tahta teknolojisi kullanımı ile ilgili görüşleri
Göktepe Yıldız, Sevda; Göktepe Körpeoğlu, Seda (Turkish Studies-Educational Sciences, 2020)Öz: Eğitim teknolojileri arasında son yıllarda en çok kullanılanlardan birisi akıllı tahtalardır. Akıllı tahta teknolojisi yeni öğrenme ve öğretme ortamları için çeşitli seçenekler sunmaktadır. Akıllı tahtanın yaygınlaştırılması ...