Yabancı dil öğretmenlerinin farklı gelişim gösteren çocukların yabancı dil eğitimi üzerine görüşlerinin değerlendirilmesi
Abstract
Özel gereksinimli bireyler kaynaştırma uygulamaları boyunca yaşıtlarıyla birlikte aynı müfredata dayalı eğitim almaktadırlar. Dolayısıyla bu bireylerin aldıkları eğitim içerisinde Türkçe, Matematik, Fen ve Teknoloji, Müzik, Görsel Sanatlar, Yabancı Dil, vb. dersleri bulunmaktadır ve bireyselleştirilmiş eğitim planları olsa bile bazı derslere katılmakta zorlanabilmektedir. Yabancı dil dersleri sözcük ve kavram öğretiminin oldukça yoğun olduğu dersler olduğu için kaynaştırma öğrencileri ekstra destek ihtiyaç duyabilir. Literatür taramasında kaynaştırma ve BEP hazırlığı ile ilgili farklı disiplinlerde çok sayıda araştırmalara rastlanmaktadır ancak yabancı dil eğitiminin kaynaştırma uygulamaları ile ilgili oldukça büyük bir araştırma eksiği bulunduğu görülmektedir. Bu çalışmada yabancı dil öğretmenlerinin yabancı dil derslerinde kaynaştırma uygulamalarının kullanımına yönelik görüş ve önerileri incelenmiştir. Olgubilim deseninin kullanıldığı araştırmada devlet okulu ve özel okullarda çalışan yabancı dil öğretmenlerine yarı yapılandırılmış görüşme soruları yöneltilmiş, görüşmeler sonucunda elde edilen sonuçlar betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda elde edilen veriler doğrultusunda yabancı dil öğretmenlerine ve kaynaştırma öğrencilerine daha fazla destek olabilmek adına önerilerde bulunulmuştur. Individuals with special needs receive education based on the same curriculum with their peers during inclusion practices. The education these individuals receive includes Turkish, Mathematics, Science and Technology, Music, Visual Arts, Foreign Language courses. Even if there are individualized education plans, these individuals may find it difficult to attend some classes. Inclusion students may need extra support as the teaching of vocabulary and concepts in foreign language lessons is quite intense. In the literature review, there are many studies in different disciplines related to inclusion and IEP preparation, but it is seen that there is a great lack of research on inclusion practices in foreign language education. In this study, the views and suggestions of foreign language teachers on the use of inclusion practices in foreign language lessons were examined. In the study, in which the phenomenological design was used, semi-structured interview questions were asked to foreign language teachers working in public and private schools, and the results obtained from the interviews were analyzed using descriptive analysis technique. In line with the data obtained as a result of the analysis, suggestions were made in order to support foreign language teachers and inclusion students.